ریمپ خودرو مبحث 3
نوشته شده توسط : nima

درخودروهای جدید امکان کپی کردن برنامه وجود ندارد به این علت که اطلاعات سیستم ضد سرقت در حافظه اصلی جایگداری شده و اگر برنامه کپی شود باید کد سوییچ هم تغییر پیدا کند. علاوه بر این نسل جدید تری از ایسیو ها مانند بوش me17.9.71 وجود دارد که دارای کد امنیتی میباشند و امکان انتقال ریمپ به ایسیو دیگر وجود نداردحال اینکه بعضی از ایسیو های قدیمی مانند ایسیو me7.4.4 که بر روی پژو ۲۰۶ های قدیمی وجود دارد امکان کپی شدن ریمپ و انتقال آن به ایسیو با همین کد وجود دارد و خیلی از افراد ناشی و سود جو برنامه ها را بر روی ایسیو شما کپی میکنند، غافل از اینکه مشکلات عدیده ای به شرح زیر به سراغ مشتری و خودشان می آید. وقتی که برنامه ریمپ ایسیو کپی بر روی خودرو شما ریخته میشود متوجه خواهید شد که خودرو شما در بر خی از نقاط خوب شده و در بعضی از نقاط ضعیف تر و یا گاها دیده می شود که کولر خودرو از کار می افتد. و جواب این معما ۳ دلیل زیر است

۱- درست است که تمامی ایسیوهای me7.4.4 از نظر سخت افزار یکی می باشند اما به لحاظ نرم افزاری داری ۲۶ ورژن هستند که تمامی این ورژن ها با هم فرق دارند و به همین دلیل برنامه ریمپ ای سی یو با سیستم خودرو شما سازگاری ندارد.

۲- دلیل دوم این است که این مپ کپی شده ممکن است که متعلق به خودرویی بوده که دارای تغییرات خاصی بوده و تیونر مطابق با لوازم موتور تغییرات رو لحاظ کرده در نتیجه با خودرو و موتور شما همخوانی نداشته و موجب نارضایتی شما می شود.

۳- معایب ریمپ خودرو با برنامه کپی به همین جا ختم نمی شود چراکه ریمپ کپی شده ممکن است متعلق به خودرویی بوده که تغییرات با توجه به سلیقه مشتری لحاظ شده و با سلیقه و درخواست شما همخوانی ندارد…. به طور مثال شاید شخصی به تیونر خود گوش زد کند که به هیچ عنوان مصرف سوخت برایم مهم نیست و دست تیونر را باز بگذارد و همین برنامه را شخصی کپی کند و بر روی ecu شما بریزد و شما مصرف سوخت برایتان مهم است. نتیجه آنکه……

یکی دیگر از مشکلات دامپ های کپی شده کاهش شدید عمر موتور یا در بعضی مواقع صدمات جدی مانند آسیب شکستن پیستون و یاتاقن زدن می شود. چرا که ممکن است تیونر بر اساس بنزین با کتان بالا ( بنزین سوپر ) برنامه را تنظیم کرده باشد. و وقتی این برنامه بر روی خودرو شما با بنزین معمولی ریخته می شود، منجر به ناک و صدمات جدی می گرددکسانی می توانند موتور خودرو شما را ریمپ کنند که تسلط کافی به نقاط کاری موتور داشته و با ادواتی مانند ناک دیتکتور ، EGTS ، WIDE BAND ، DYNO کار کرده باشند و عملیات ریمپ را با اعداد واقعی براساس هر موتور انجام دهند.

 

افراد غیر متخصص و بی سواد صرفا با دیدن چند فیلم آموزشی و کلیپ های متفرقه اقدام به ریمپ ایسیو می کنند که حاصل کار این افراد فقط نارضایتی مشتری و آسیب های جدی موتور است.

حتی برای ساده ترین تغییرات مانند کاهش دمای مایع خنک کننده( کاهش عملکرد دمای فن) خودرو خود را به دست این افراد نسپارید چرا که تغییرات دمای آب هم باید بر اساس اصول کاری انجام شود چرا که در ۹۰ درصد از خودرو ها نیاز به کاهش دمای آب نیست . کاهش دمای اب در بعضی از خودرو منجر به کاهش عمر موتور و افزایش مصرف میشود و فقط در بعضی از ایسیو ها نیاز است که از طریق ریمپ ایسیو دمای فن کاهش یابد. به طور مثال در زمان ریمپ سورن توربو یا دنا پلاس توربو به دلیل فشار زیاد توربو و دمای زیاد لازم است که فقط ۵ درجه دمای آب، فقط ۵ درجه… آن هم در موتور توربو

یکی از کارهای خطرناک که هیچ تاثیری در توان موتور هم ندارد افزایش کاتاف موتور است.افزایش کاتاف نیز یکی از کارهایست که افراد اماتور در همه موتورها انجام میدهند، این افزایش دور موتور به هیچ عنوان موجب افزایش قدرت نم شود که هیچ…منجر به کاهش عمر شدید موتور نیز می شود و گاها در رفتن شاتون یا پیستون یا رد کردن تسمه تایم از روی دنده ها… افزایش کاتاف باید متناسب با لوازم موتور تقویت شده انجام شود و به هیچ عنوان در موتور استاندارد پیشنهاد نمی شود.

در دکتر ریمپ تمامی کارها با تخصص کامل انجام میشود.





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: